Vanliga frågor​

Här är ett urval av de vanligaste frågorna vi får:

​Fråga:

Behöver jag boka tid för att lämna till kremering? Hur långt innan behöver jag boka?

Svar:

Ja, du behöver ringa innan inlämning, men ofta går det att komma någon timme senare.

Fråga:

Kan jag vara säker på att det är askan från mitt djur jag får tillbaka?

Svar:

Ja, de separata kremeringarna görs alltid enskilt med noggrann uppmärkning hos djurkliniken eller direkt hos oss.

Fråga:

Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka askan från er?

Svar:

Har vi den önskade urnan hemma går det i regel på två arbetsdagar. Vi försöker alltid ha urnorna i lager.

​Fråga:

Betalar jag före eller efter kremeringen?

Svar:

Betalning sker i samband med inlämning.

Fråga:

Hur går betalning till – fakturerar ni?

Svar:

Betalning sker kontant eller med swish. Vi fakturerar inte privatpersoner.

Fråga:

Hur lång tid tar det innan askan efter mitt djur finns i minneslunden?

Svar:

Vi sprider askan från de gemensamma kremeringarna ungefär en gång i månaden.

Fråga:

Vi lämnade vårt djur för kremering via veterinär, nu vill vi ändra kremeringstypen/valet av urna. Är det möjligt?

Svar:

Det bästa är att ringa direkt till veterinären och göra upp ändringarna med denne, i många fall har vi ännu inte hunnit hämta.

​Om Cremit AB

Kontakta oss

​Behöver du hjälp? Vi är alltid redo att hjälpa. Ring eller skriv.

 
 
 
 
Vissa fält är inte korrekt ifyllda