Familjeföretag i samråd med veterinärer

Boka tid: ​0451-188 50

Vanliga frågor​

Fråga: Måste jag boka tid för att lämna in mitt djur till kremering? Hur långt innan måste jag boka tid?

Svar: Ja, ni måste ringa innan för inlämning av djur. Men ofta går det att komma bara någon timme senare.

Fråga: Kan jag lita på att det är askan från mitt djur jag får tillbaka?

Svar: Ja, separatkremeringarna utförs alltid en och en i en egen ugn. Djuret märks noggrant upp antingen när ni lämnar hos veterinär eller direkt hos oss.

Fråga: Hur lång tid tar det innan jag kan få tillbaka askan från mitt djur?

Svar: Har vi den önskade urnan i lager går det i regel att hämta askan från sitt djur efter två arbetsdagar. Vi försöker alltid hålla alla våra urnor i lager.

Fråga: Betalar jag före eller efter utförd kremering?

Svar: Betalning sker alltid i samband med inlämning av djuret.​​

Fråga: Hur betalar jag? Fakturerar ni?

Svar: Betalning sker kontant eller med Swish. Vi fakturerar inte privatpersoner.

Fråga: Hur lång tid tar det innan mitt djur är i minneslunden?

Svar: Vi försöker sprida askan från den gemensam kremeringen ungefär en gång i månaden, helst i samband med att vi vet att det skall regna för att hjälpa askan suga ner i marken.

Fråga: Vi lämnade vårt djur för kremering via en veterinär. Vi vill ändra typ av kremering eller vald urna. Är det möjligt?

Svar: Det bästa är att ringa direkt till veterinärer ni använt er av. I många fall har vi ännu inte hämtat hos veterinären. Det underlättar också för att se till att betalning osv blir korrekt.​

Företagsinformation

​Om Cremit AB

Cremit AB

Påbro 6062

281 92 Hässleholm​

Tel. 0451-188 50

E-mail: cremit@telia.com

Gilla oss gärna på Facebook

Kontakta oss

​Behöver du hjälp? Vi är alltid redo att hjälpa. Ring eller skriv.

 
 
 
 
Vissa fält är inte korrekt ifyllda