Vanliga frågor​

Här är ett urval av de vanligaste frågorna vi får:

​Fråga:

Behöver jag boka tid för att lämna till kremering? Hur långt innan behöver jag boka?

Svar:

Ja, du behöver ringa innan inlämning, men ofta går det att komma någon timme senare.

Fråga:

Vi lämnade vårt djur hos veterinär för kremering och önskar en annan urna. Hur går vi till väga.

Svar:

Önskas annan urna så beställs den på samma ställe som du beställt kremeringen. Har du lämnat djuret för kremering hos klinik beställer och betalar du urnan på kliniken. 

Lämnar du djuret själv här beställer du urnan här.

Fråga:

Kan jag vara säker på att det är askan från mitt djur jag får tillbaka?

Svar:

Ja, de separata kremeringarna görs alltid enskilt med noggrann uppmärkning hos djurkliniken eller direkt hos oss.

Fråga:

Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka askan från er?

Svar:

Har vi den önskade urnan hemma går det i regel på två arbetsdagar. Vi försöker alltid ha urnorna i lager.

​Fråga:

Betalar jag före eller efter kremeringen?

Svar:

Betalning sker i samband med inlämning.

Fråga:

Hur går betalning till – fakturerar ni?

Svar:

Betalning sker kontant eller med swish. Vi fakturerar inte privatpersoner.

Fråga:

Hur lång tid tar det innan askan efter mitt djur finns i minneslunden?

Svar:

Vi sprider askan från de gemensamma kremeringarna ungefär en gång i månaden.

Fråga:

Vi lämnade vårt djur för kremering via veterinär, nu vill vi ändra kremeringstypen/valet av urna. Är det möjligt?

Svar:

Det bästa är att ringa direkt till veterinären och göra upp ändringarna med denne, i många fall har vi ännu inte hunnit hämta.

​Om Cremit AB

Kontakta oss

​Behöver du hjälp? Vi är alltid redo att hjälpa. Ring eller skriv.

Vissa fält är inte korrekt ifyllda